piątek, 26 grudnia 2014

" Jestem bardzo w rękach Bożych" Notatki Osobiste 1962-2003, Karol Wojtyła Jan Paweł II - refleksja o książce




źródło: Znak.com.pl

NOTATKI OSOBISTE PAPIEŻA JANA PAWŁA II



Przyznam szczerze, że miałam pewne wątpliwości, gdy ta książka ukazała się.  Wątpliwości moje dotyczyły kwestii etycznej. Czy rzeczywiście można zajrzeć aż tak głęboko w duszę człowieka, który nie życzył sobie tego? Co na to moje własne sumienie?
Książka była w domu od jakiegoś już czasu, jednak nie miałam odwagi po nią sięgnąć. Czytała ją moja mama, jednak ja wciąż czułam opory przed tym aby wziąć ją do ręki i zagłębić się w nią. Z czasem jednak przekonałam się, że może warto zajrzeć do tej skarbnicy mądrości.
Jan Paweł II zapamiętany przez nas jako dobry papież, był także filozofem i poetą, a także osobą o bardzo pięknej duchowości. Wrażliwym na drugiego człowieka.  Jego osobiste zapiski, to także troska o najbliższych- przyjaciół, współpracowników, a także Kościół.
Notatki są zapisem chwili, tu i teraz, przenoszą nas tam gdzie to co ludzkie i boskie łączy się w jedność.  Osobiste refleksje papieża poruszają i zbliżają nas choć trochę do osoby Jana Pawła II.
Jak głęboko można zajrzeć w duszę człowieka? I czy naprawdę każdy z nas ma do tego prawo?  Na te pytania, każdy z nas musi odpowiedzieć sobie  sam. Na pewno jest to książka inna niż wszystkie. Po lekturze, której nic już takie samo nie będzie…


Karol Wojtyła Jan Paweł II, „Jestem bardzo w rękach Bożych” Notatki Osobiste 1962-2003, Wydawnictwo Znak, Kraków 2014 r., s.637.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz